kurdistan HSE

سایت تخصصی ایمنی، بهداشت صنعتی و سیستم های مدیریتی

kurdistan HSE

سایت تخصصی ایمنی، بهداشت صنعتی و سیستم های مدیریتی

حوادث و صدور پروانه کار

     ارائه مدلی برای برآورد هزینه انسانی حوادث شغلی منجر به فوت

1- دکتر ایرج محمدفام – عضو هیئت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی همدان – دانشکده بهداشت

2- حمیدرضا ذکایی - کارشناس ارشد اقتصاد بهداشت

چکیده:

مقدمه: حوادث شغلی یکی از مهمترین مشکلات کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه محسوب می شود. مهمترین بخش هزینه های این حوادث، هزینه های انسانی آنها می باشد. مرگهای ناشی از حوادث شغلی باعث اتلاف عمر، سالهای کاری و هزینه های مرتبط می گردد.

مواد و روشها: این مطالعه به صورت مقطعی در سال  1382 انجام گرفت. جامعة پژوهش تمام ‌بیمه‌شدگان فوت شده در استان تهران بر اثر حادثة شغلی بود. داده‌ها با استفاده از بستة نرم‌افزاری ویژه‌ای که به همین منظور طراحی شده بود و نرم‌افزار  Excell مورد تحلیل قرار گرفت.

یافته ها: در سه سال مورد بررسی حوادث شغلی منجر به فوت در استان تهران بیش از  7552 سال زندگی و  3656 سال مشارکت اقتصادی را از بین برده و هزینة انسانی آن بیش از  777 میلیارد ریال بوده است. سرانه هزینة انسانی برای هر فوت  36/3 میلیارد ریال و مجموع هزینة انسانی حوادث شغلی منجر به فوت سالانه 03/0 درصد کل تولید ناخالص داخلی بوده است.

نتیجه گیری: با توجه به یافته های فوق به منظور کاهش ریسک خوادث شغلی ارائه خدمات ایمنی و بهداشتی موصر به کارگران امری الزامی می باشد.

کلید واژه‌ها:  حوادث شغلی، هزینة انسانی، تولید از دست رفته، سال‌های زندگی از دست رفته ....

  برای مشاهده مطلب به صورت کامل به ادامه مطلب بروید...

                          مقررات صدور پروانه کار

                              منبع: سایت مجتمع بندری پارس

مقدمه  • حصول اطمینان از برقراری الزامات یک سیستم جامع بهداشت، ایمنی و محیط زیست نیازمند استقرار زیر سیستمهای متعددی در محیط کار است. یکی از مهمترین این زیر سیستمها، سیستم مجوزهای کاری است. این سیستم با رویکردی نظام مند به دنبال حذف و کاهش خطرات ناشی از فعالیتهای مختلف کاری با چک کردن شرایط ایمنی عملیات و برطرف کردن پتانسیل های حادثه میباشد.
• در این مجموعه سعی شده تا با توجه به نوع فعالیتها و مخاطرات موجود در صنعت نفت و صنایع وابسته، یک سیستم جامع مجوز کار ارائه گردد.
 
 
هدف • هدف از تدوین این مقررات ، تشریح کلیه مقررات ایمنی شرکت ملی نفت ایران در رابطه با صدور و اجرای صحیح مقررات پروانه های کار سرد و گرم و غیره در واحدهای عملیاتی به منظور حذف شرایط ناایمن و انجام کار بدون خطر می باشد.
 
 
دامنه کاربرد
• دامنه کاربرد این دستورالعمل نظارت و کنترل بر اجرای صحیح مقررات شرکت ملی نفت ایران در رابطه با صدور پروانه کار و استفاده مناسب از وسایل ایمنی مورد نیاز کارکنان ذیربط و کار عملیاتی در کلیه واحدهای شرکت های زیر مجموعه، توسط مسئولین واحدها و مهندسین ایمنی شرکت و نمایندگان ایمنی واحدها می باشد.....

برای مشاهده مطلب به صورت کامل به ادامه مطلب بروید.....

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد