kurdistan HSE

سایت تخصصی ایمنی، بهداشت صنعتی و سیستم های مدیریتی

kurdistan HSE

سایت تخصصی ایمنی، بهداشت صنعتی و سیستم های مدیریتی

مطالب جالب






بیایید کمی مهربان‌تر باشیم









مردان ایکس


مردان ایکس



فیلم «مردان ایکس» در زمان اکران خود یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سینما بود. این فیلم که بر اساس یک کتاب تصویری پرطرفدار ساخته شده بود، کلکسیونی از انسان‌های تغییرپذیر خیر و شر را نشان می‌داد که دارای قدرت‌های عجیب و غریب و غیرعادی بودند.



چهارماه بدون قلب


چهارماه بدون قلب



«دزانا سیمونز» می‌گوید در مدت ۱۸ روزی که قلبی در سینه‌اش نمی‌تپید احساس می‌کرد یک انسان جعلی است. «ولی می‌دانم که واقعا زنده‌ بودم و واقعا بدون قلب زندگی می‌کردم.»



دور دنیا چه خبر؟


دور دنیا چه خبر؟



هر ساله در بولیوی مراسم روز اسکلت برپا می‌شود. در این مراسم جمجمه اسکلت‌های افراد فوت شده که نزد خانواده‌ها نگهداری می‌شود، تزئین شده و به کلیسای لاپاز آورده و برای شادی روح اموات مراسم دعا و نیایش برگزار می‌شود.



مقدمه ای بر سیستم های فازی


مقدمه ای بر سیستم های فازی



دستیابی به دانش بدون ابهام، سالهای متمادی انسان را دچار چالش ساخته است. از هنگامی که ارسطو منطق دو ارزشی را معرفی کرده، تاکنون بشر توانسته با کمک و استفاده از آن به موفقیت های چشمگیری دست یابد؛ فن آوری رشد نموده و روز به روز کارآمد تر شده است.



دور دنیا چه خبر؟


دور دنیا چه خبر؟



تمام بندگان خداپرست با هر دین و شریعتی معتقدند که اگر خدا بخواهد هر کاری امکان‌پذیر خواهد بود. ولی گاهی این اعتقاد کمی در ذهنمان کمرنگ می‌شود و آن را عمیقا درک نمی‌کنیم. اگر شما هم در زمره این افراد هستید، بهتر است این مطالب را دقیق بخوانید تا بدانید اگر خدا بخواهد...



معمای شانس


معمای شانس



احتمالا تاکنون این موضوع حداقل یک بار برای همه ما رخ داده است. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که مثلا یک عدد خاص همیشه بارها و بارها جلوی روی شما قرار می‌گیرد. همان عدد شماره اتاق هتل‌تان می‌شود، شماره پروازتان می‌گردد و یا در آدرس‌های معمول خیابانی آن را می‌یابید.



سفر دریایی با قایق کاغذی


سفر دریایی با قایق کاغذی



یک معلم چینی خود را آماده می‌سازد تا با یک قایق کاغذی از مسیر ۱۱۲ مایلی تنگه تایوان عبور کند. «زو یالین» معلم شیمی یکی از مدارس شهر «میشان» واقع در استان «سیچوآن» کشور چین است. او به تازگی به «شیامن» رفته تا قایق کاغذی خود را بسازد و سفرش را آغاز کند.



هوشیاری آب  هوشیاری آب


هوشیاری آب



تمامی مذاهب و مکاتب معنوی، دوستی و محبت، نیت پاک، قصد رشد و تعالی را به بشر توصیه کرده‏اند و سرنوشت او را منتج از نیات، افکار و اعمال وی دانسته‏اند، تا بدآنجا که بزرگان گفته‏اند: «انسان همان است که می‏اندیشد.»



زلزله ۲۹ آبانماه سال ۱۳۶۸ گلباف کرمان و پسلرزه های آن  زلزله ۲۹ آبانماه سال ۱۳۶۸ گلباف کرمان و پسلرزه های آن


زلزله ۲۹ آبانماه سال ۱۳۶۸ گلباف کرمان و پسلرزه های آن



زلزله ۲۹ آبانماه سال ۱۳۶۸(برابر با ۲۰ نوامبر ۱۹۸۹) با بزرگی ۷/۵ درجه در مقیاس امواج سطحی به شهر گلباف کرمان بیشترین خسارت را وارد کرد.



نقش آموزش و مانور در کاهش مخاطرات زلزله در مدارس


نقش آموزش و مانور در کاهش مخاطرات زلزله در مدارس



سالهاست که درکشور ایران و سایر کشور های زلزله خیز جهان شاهد تکرار سناریوی زلزله بوده و هستیم ، سناریوئی که با خواب و بی خیالی شروع شده و با خواب و بی خیالی پایان می یابد . پس از وقوع زلزله و خسارات بیشمار جانی و مالی آن شاهد اشک و ناله از طرف مردم و فراخوان عمومی برای ارسال کمک ها از طرف دولت هستیم .



رنگ


رنگ



رنگها دارای مشخصه‌ای بنام سردی یا گرمی هستند. رنگی که ما می‌بینیم حاصل طول موج نور منعکس شده از رنگ است. طیفهای قابل دیدن بین فروسرخ (در انتهای طرف گرم) وفرابنفش (در انتهای طرف سرد) قرار دارند.



یک چرخ دور دنیا


یک چرخ دور دنیا



یک مرد چینی قادر است با اشکی که از چشم‌هایش در‌می‌آید خطاطی ‌کند.«روآنتینگ» ۵۶ سال دارد و اهل شهر «لیویانگ» از استان هنان می‌باشد. او آب را از راه بینی به درون می‌کشد و سپس آن را از راه مجرای اشکی خود مثل اسپری به بیرون می‌پاشد.



آدم کوچولوهای گریزان


آدم کوچولوهای گریزان



آدم کوچولوها، پریان و موجوداتی از این قبیل همگی شخصیت‌ها و موجوداتی هستند که در افسانه‌های بومی و اجدادی مردمان زمین جای گرفته‌اند. آنها خیالاتی و هم گونه‌اند و با شنیدن داستانی از آنها تا مدت‌ها ذهن‌مان مشغول می‌‌شود.



اسرار عدد ۷


اسرار عدد ۷



۷ از ترکیب دو عدد ۳ و ۴ ایجاد شده است که بنابر حکمت فیثاغورثی و زمانی بسیار دورتر از آن، اعدادی خوش یمن شناخته میشدند. به عقیده بابلیان، مصریان و تمدنهای باستانی دیگر، به وجود ۷ سیاره مقدس اعتقاد داشتند.



اختاپوس چقدر باهوش است؟


اختاپوس چقدر باهوش است؟



آنقدر که حقه سنگ متحرک را بزند ...



انگور میوه ای ناشناخته و شفابخش


انگور میوه ای ناشناخته و شفابخش



سالم ترین داروهای شفابخش اغلب در طبیعت پیدا می شوند و انگور جزو میوه های عالی و مفید برای سلامتی، تقویت سیستم دفاعی بدن و پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری ها است.



کیسه هوا


کیسه هوا



تا سالها، کمربند ایمنی، تنها وسیله محافظت در داخل اتومبیل بود. اختلاف نظرهایی در مورد امنیت آنها به خصوص برای کودکان وجود داشت ولی با گذشت زمان قوانین استفاده اجباری از کمربند ایمنی در کشورهای مختلف وضع شد.



شیشه ها  شیشه ها


شیشه ها



بدون شک همه ما هر روز با آینه سر و کار داریم و از آن استفاده می‌کنیم. اما آیا تا کنون از خود پرسیده‌ایم که آینه چگونه بوجود آمده است؟! چگونه به تکامل رسیده است؟!



محدوده شما کجاست


محدوده شما کجاست



اتومبیل‌های الکتریکی، بزرگ‌ترین چالش پیش روی صنعت اتومبیل ....



فیات آیدیا ، گوشه ای از آسمان


فیات آیدیا ، گوشه ای از آسمان



محصول سال ۲۰۰۳ فیات ایتالیا و طراحی شده روی پلت فرم پروژه ۱۸۸ فیات ، یک خودرو کوچه چند منظوره (MPV) و به بیانی نسل دوم فیات پونتو .



فیات دوبلو ، یک ون !


فیات دوبلو ، یک ون !



کمپانی خودروسازی فیات در سال ۱۸۹۹ در تورین ایتالیا آغاز به فعالیت کرد و در دل خودش داستان های بسیاری از بنیان گذارش داره که این داستان ها رو به صورت مستند از تلویزیون دیدیم .. داستان خانواده آنیلی مالکان و موسسان کمپانی فیات !



فیات پالیو ، معنای یک هاچ بک


فیات پالیو ، معنای یک هاچ بک



پالیو همواره همگام مشتقاتش حرکت کرده و تنوع فیات را در تمامی کلاس ها به خوبی نشان داده است .



فیات سی ینا، امید فیات در ایران


فیات سی ینا، امید فیات در ایران



سی ینا در ۴ نسل توسط فیات ایتالیا به بازار های کشور های در حال پیشرفت جهان عرضه شده ، این خودرو که سدان فیات پالیو می باشد برای نخستین بار در سال ۱۹۹۶ در کارخانه فیات در برزیل طراحی و عرضه شده .



موتور‌های شش زمانه


موتور‌های شش زمانه



عملیات سیکل های مختلف بیشتر موتورهای احتراق داخلی فعلی، دارای یک طرح رایج است به این صورت که انفجار در یک سیلندر پس از تراکم انجام می شود.



تو بترسی من هم می‌ترسم


تو بترسی من هم می‌ترسم



بروید و یک بچه خوک ۳۰ کیلویی را از زمین بلند کنید، آن‌وقت معنی ترسیدن را می‌فهمید



گسترش‌دهندگان سرطان


گسترش‌دهندگان سرطان



روز به روز به آمار تلفات این جنگ ‌افزوده می‌شود و مواد سمی مرگبار گسترش می‌یابند. آیا تاکنون نام اورانیوم ضعیف شده را شنیده‌اید؟ و آیا بحران‌آفرینی در بخش سلامت ساکنان عراق و به دنبال آن در خاورمیانه و آسیای مرکزی، به خاطر استفاده از این سلاح‌های مرگبار، نباید از سوی مردم آمریکا با واکنش مناسبی روبه‌رو گردد؟



تعمیر و نگهداری وسیله نقلیه


تعمیر و نگهداری وسیله نقلیه



از رانندگی با سرعت زیاد در جاده های ناهموار یا دارای سنگ ریزه خودداری کنید.



راهنمای تشخیص معایب پیستون


راهنمای تشخیص معایب پیستون



برای ارزیابی عملکرد کار موتور و اینکه شرایط کاری آن چگونه است و آیا مشکلی دارد و یا در آینده دچار مشکلی خواهد شد یا نه روشهای متفاوتی وجود دارد یکی از این شاخص ها چگونگی وضعیت پیستونهاست .



و تسلط بر موضوع


و تسلط بر موضوع



می‌دانستید اتریشی‌ها فقط در آفریقا زندگی می‌کنند، در سه سالگی به بلوغ می‌رسند و بزرگ‌ترین تخم‌های دنیا را می‌گذارند؟



درس اخلاقی که یک ستاره‌شناس آمریکایی گرفت


درس اخلاقی که یک ستاره‌شناس آمریکایی گرفت



دوباره به این نقطه نگاه کنید. همین جاست. خانه اینجاست. ما اینجاییم. تمام کسانی که دوستشان دارید، تمام کسانی که می‌شناسید، تمام کسانی که تا به حال چیزی در موردشان شنیده‌اید، تمام کسانی که وجود داشته‌اند، زندگی‌شان را در اینجا سپری کرده‌اند. برآیند تمام خوشی‌ها و رنج‌های ما در همین نقطه جمع شده است.



موش ها، روبات های غیر مصنوعی


موش ها، روبات های غیر مصنوعی



علایمی که به مغز موش فرستاده می‌شود باعث پیدایش احساس تماس در سبیل‌های راست یاچپ موش می شود و موش نیز با حرکت به سمت راست یا چپ به این علایم پاسخ می دهد. در آخرنیز دانشمندان علایمی را به مغز موش می فرستند که باعث به وجود آمدن احساس شادمانی در موش می شود.



فلپس مدال هایش را با ویلکینسون قسمت کند


فلپس مدال هایش را با ویلکینسون قسمت کند



نگاهی به تاثیر مایوهای جدید در پیروزی شناگران المپیک .....



چرا جهان این قدر در تلاش است که نابود نشود ؟


چرا جهان این قدر در تلاش است که نابود نشود ؟



جواب این سوال را تا به حال هیچ دانشمند و یا فیلسوفی نیافته است. حتی هاوکینگ دانشمند و اختر شناس بزرگ در جواب به آن گفته است :«اگرجواب این سوال را بدانم مطمئناً به سوال های دیگری خواهم رسید که آغازگرکشف نظریه ی همه چیز و رسیدن به قله های ناممکن فیزیک و تمام علوم دیگر است.»



نکاتی شنیدنی در مورد صنعت نگهداری از حیوانات خانگی


نکاتی شنیدنی در مورد صنعت نگهداری از حیوانات خانگی



برپایی نمایشگاه سالانه و بین‌المللی حیوانات خانگی در دیسنی لند ایالت فلوریدا و بازدید نویسنده این مقاله از این رویداد که با حضور بیش از ۵ هزار شرکت و موسسه مختلف برپا می‌گردد، بهانه نگارش این مقاله است. در این صنعت ۴۰ میلیارد دلاری که با توجه به حضور حیوانات خانگی در ۶۳% خانه‌های آمریکایی‌ها، به کسب و کاری رویایی و باورنکردنی تبدیل شده، شما می‌توانید برای سگ و گربه و لاک‌پشت دلبند خود کالاهایی نظیر عینک آفتابی، لوازم آرایشی و بهداشتی، جواهرآلات، سیسمونی و کالسکه، مبلمان، اسباب‌بازی، دفترچه بیمه، کارت تبریک، کفش‌های ماساژدهنده وحتی مشروبات الکلی خریداری نمایید.



شناخت ما از بند کفش  شناخت ما از بند کفش


شناخت ما از بند کفش



بند کفش تا قرن ۲۰ چندان شناخته شده نبود؛ اما هرچه که هست تاریخ پیدایش آن با تاریخ پیدایش کفش چندان بیگانه نیست.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد