kurdistan HSE

سایت تخصصی ایمنی، بهداشت صنعتی و سیستم های مدیریتی

kurdistan HSE

سایت تخصصی ایمنی، بهداشت صنعتی و سیستم های مدیریتی

تهویه -برگرفته از سایت مدیرگروه بهداشت حرفه ای

استانداردهای تهویه صنعتی سازمان ایمنی و بهداشت حرفه ای آمریکا (OSHA) برای فرایند جوشکاری :

 

1- سپرهای جوشکاری که نزدیک کارگران وجود دارد تا آن­ها را از نور ماورای بنفش ناشی از قوس الکتریکی محافظت کند، باید به صورتی باشد که از تهویه جلوگیری نشود.

 

2- در شرایط زیر استانداردهای مورد نیاز جهت تهویه فضای جوشکاری و برشکاری فلزات نمی تواند مورد استفاده قرار گیرند:

 

-جوشکاری در فضای کم­تر از 10000 فوت مکعب برای هر جوش کار .

 

-جوشکاری در اتاقی که ارتفاع سقف آن کمتر از16 فوت باشد.

 

-جوشکاری در فضای تنگ و محدود و به نحوی که راه تهویه مسدود شده باشد.

 

3-سیستم تهویه­ی مورد نظر محیط انجام جوشکاری را می­توان یا به صورت تهویه­ی موضعی و یا به صورت تهویه­ی عمومی انتخاب کرد. در تهویه­ی موضعی ، استفاده از یک هود متحرک با یک محفظه­ی ثابت قابل قبول است. محفظه باید به نحوی ساخته شده باشد که سرعت جریان هوا در محدوده­ی شخص جوش­کار حداقل برابر با 100 فوت در دقیقه باشد. نکته­ی مهم این جاست که میزان جریانی که از داخل هود عبور می­کند هدف استاندارد نیست، بلکه هدف ، هوایی است که از محدوده­ی تنفسی کارگر عبور می­کند.

 

4-اگر از تهویه استفاده نشود، باید ماسک­های تنفسی مجهز به لوله­های هوا یا ماسک های خرطومی مورد استفاده قرار گیرد در مناطق بسیار خطرناک که آلودگی هوا سریعا افزایش می یابد، استفاده از ماسک­ تنفسی متصل به منبع هوای قابل استنشاق ضروری است. هم­چنین باید یک ایستگاه کمک­های اولیه برای نجات و تضمین ایمنی کارگرانی که در فضاهای بسته کار می­کنند، وجود داشته باشد. برای انجام تهویه در فضاهای بسته نباید از اکسیژن استفاده شود.

 

در عملیات جوشکاری فلزات سمی ویژه ، حتی بدون توجه به اندازه­ی اتاق کار و دیگر شرایطی که لزوم استفاده از هواکش را مقرر می­کند، هواکش مکنده­ی موضعی یا وسایل حفاظت فردی دستگاه تنفسی مورد نیاز است.

 

5-درجوشکاری یا برش کاری فلزاتی چون سرب، بریلیوم، کادمیوم، جیوه و فولادضد زنگ استفاده از تهویه­ی موضعی وماسک­های تنفسی مجهز به لوله­ی متصل به هوای قابل استنشاق الزامی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد