kurdistan HSE

سایت تخصصی ایمنی، بهداشت صنعتی و سیستم های مدیریتی

kurdistan HSE

سایت تخصصی ایمنی، بهداشت صنعتی و سیستم های مدیریتی

دستورالعمل استفاده از بالابردن نفر با جرثقیل-مجتمع پارس


• پروانه استفاده از سبد جهت بالا بردن نفر با جرثقیل صرفاً در شرایطی صادر می گردد که امکان استفاده از داربست و یا بالابرهای دارای شرایط ایمنی، مقدور نبوده و الزاماً برای مدت زمانی کوتاه و در شرایط جوی مناسب و با استفاده از جرثقیل بدون نقص که دارای گواهینامه بازرسی فنی دارای اعتبار دوره ای باشد استفاده گردد و همچنین در حین انجام کار نفراتی که داخل سبد هستند از تجهیزات و وسایل استحفاظی مناسب مانند کمربند ایمنی و کلاه ایمنی استفاده نموده و به وسیله نفرات طناب بند، حرکات اضافی سبد مهار شود.یادآوری این نکته ضروری است که می بایست حتی المقدور سعی شود، جهت انجام کار در ارتفاع از داربست های مناسب استفاده گردد.
• پس از لحاظ نمودن تمامی شرایط مندرج در بند قبلی، مسئولین مربوطه می بایست اقدام به صدور و اخذ پروانه استفاده از سبد نمایند.
• پروانه استفاده از سبد صرفاً جهت همان روز و مدت اعتبار قید شده در پروانه کار دارای اعتبار می باشد و لیکن چنانچه در طول مدت انجام کار به هر دلیلی شرایط مندرج در پروانه کار اعم از تغییر در شرایط جوی و یا نقص در تجهیزات و ادوات تغییر نماید، پروانه کار از درجه اعتبار ساقط بوده و مسئول اجرای کار و راننده و طناب بند می بایست اقدام به تعطیلی کار نمایند .
• در قسمت مربوط به متقاضی، مسئول تعمیرات محوطه می بایست با توجه شرایط مندرج در این بند اقدامات و شرح کار را توضیح داده و امضاء نماید.
• در قسمت مربوط به حمل و نقل، مسئول نقلیه سنگین می بایست پس از بازدید دقیق از محل و موقعیت کار نسبت به انتخاب جرثقیل مناسب و محل استقرار ایمن و همچنین معرفی طناب بند( ریگر) جهت انجام ایمن کار اقدام نموده و در زمان انجام کار بر حسن اجرای آن نظارت نماید.
• در قسمت بازرسی فنی، کارشناس مربوطه می بایست پس از بازدید و بازرسی از جرثقیل و سبد مربوطه و انجام آزمایشهای لازم و بررسی دقیق گواهینامه های آنها، نسبت به تشخیص اینکه چه مقدار وزنی مجاز می باشد که در داخل سبد قرار داده شود اظهار نظر نموده و نسبت به امضاء محل مربوطه اقدام نماید.
• در قسمت ایمنی، کارشناس ایمنی پس از بررسی شرایط جوی و بازدید از وسایل استحفاظی که مورد استفاده نفرات قرار می گیرد ، نسبت به امضاء محل مورد نظر اقدام نموده و کار آغاز می گردد.
• در قسمت احتیاطهای لازم چنانچه هر یک از کارشناسان حمل و نقل و بازرسی فنی و ایمنی جهت انجام بهتر و ایمن تر کار موردی را تشخیص دهند، می بایست آن را قید نمایند.
• پس از انجام کار و یا تعطیل نمودن کار می بایست قسمت آخر پروانه نیز، تکمیل گردد.
• پروانه استفاده از سبد در چهار نسخه تهیه و توزیع نسخه آن به ترتیب ذیل می باشد:
1- درخواست کننده
2- راننده جرثقیل
3- ایمنی
4- بازرسی فنی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد