kurdistan HSE

سایت تخصصی ایمنی، بهداشت صنعتی و سیستم های مدیریتی

kurdistan HSE

سایت تخصصی ایمنی، بهداشت صنعتی و سیستم های مدیریتی

ساخت سیستم ایمنی ترمز قطار- راه اهن جمهوری اسلامی ایران

کلیک بر روی ادامه مطلب


در راستای افزایش سطح ایمنی قطارها متخصصان راه آهن سیستم ایمنی ترمز قطار ساختند

 

1/10/1386 - همزمان با هفته حمل و نقل دستگاهEOT(دستگاه سنجش فشار هوای انتهای قطار) که توسط متخصصان راه آهن ساخته شده است با حضور مدیران ارشد راه آهن به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران دکتر محمود کی منش معاون بهره برداری، سیر و حرکت راه آهن در مراسم نصب این دستگاه در محل ایستگاه ری گفت: افزایش ایمنی قطار،حصول اطمینان از برقراری هوا در لوله اصلی ترمز و انجام صحیح عملیات آزمایش ترمز ، جلوگیری از فرار قطار ،کنترل دائم یکپارچگی دائم قطار در هنگام سیر ، تکمیل و ارتقا سیستم های حفاظت گسیختگی مورد استفاده در لکوموتیو ها و امکان مونیتورینگ وضعیت سیستم ترمز از مزایای اصلی استفاده از دستگاه EOT  است. 

وی افزود: دستگاه EOT((END OF TRAIN  سنجش فشار هوای انتهای قطار از دو قسمت CAB  UNIT و SBU تشکیل شده است . CAB UNIT در لوکوموتیو به صورت ثابت و CAB  بر روی واگن آخر قطار در مکان علامت انتهایی نصب می شود.     

معاون بهره برداری و سیر وحرکت راه آهن اظهار داشت  : SBU  از باطری داخلی خود تغذیه می کند و به وسیله یک شلنگ مخصوص به لوله هوای ترمز واگن آخر متصل شده و فشار هوای آن را اندازه گیری می کند. این فشار اندازه گیری شده سپس به همراه اطلاعات دیگر با امواج رادیویی UHFبه CAB UNIT ارسال می شود .

کی منش گفت: این قسمت از دستگاه با آنالیز اطلاعات دریافتی، وضعیت فشار هوای واگن آخر را تشخیص داده و علاوه بر نمایش آن در صفحه مونیتور خود با ارسال علائمی از طریق چراغ، سیگنال آژیر و... پرسنل داخل لوکوموتیو را  باخبر می کند.

وی ادامه داد : دستگاه EOT از درون لکوموتیو منترل می شود .

کی منش با بیان اینکه سیستم ترمز قطار از حدود یک ماه قبل در قطار های مختلف آزمایش شده است،تصریح کرد: این سیستم تا کنون به صورت انسانی کنترل می شد.

شایان ذکر است که این دستگاه توسط متخصصان داخلی ساخته شده است و هزینه ساخت ونصب این سیستم برای هر قطار کمتر از شش میلیون تومان است .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد