X
تبلیغات
پیکوفایل
رایتل

kurdistan HSE

سایت تخصصی ایمنی، بهداشت صنعتی و سیستم های مدیریتی

ویتامین D

کلیک بر روی ادامه مطالب

ویتامین D

به من ویتامین ضد نرمى استخوان هم مى گویند.
من ویتامین ((د)) هستم - بدن شما با کمک نور ماورابنفش آفتاب مرا مى سازد و من گردش کلسیم را در بدن شما ثابت نگاه مى دارم و به همین جهت است که در مناطق گرمسیر با اینکه مصرف کلسیم خیلى کمتر از کشورهاى مترقى است معذلک بیمارى نرمى استخوان دیده نمى شود. عمل من در بدن آهکى کردن استخوانها است و گرسنگى نامرئى من باعث غضروفى شدن استخوانها مخصوصا در اطفال مى شود. من جذب آهک و فسفر را در بدن - در خون و در استخوانها تسهیل و تنظیم مى کنم و نسبت کلسیم به فسفر را که بایستى همیشه ثابت و معادل 7 دهم باشد نگاهدارى مى نمایم . احتیاج روزانه شما به من یک میلى گرم مى باشد فقدان من باعث نرمى استخوان - پیچیدگى عضلات - استخوان درد - تشنج عضلات - ورم دست و پا - رشد ناقص - پوسیدگى دندان - اختلال در غدد در قى و غیره خواهد شد.
من در زرده تخم مرغ - روغن زیتون - کره - روغن کبد ماهى ، روغن نارگیل و خرما یافت مى شوم و بهترین منبع من همانا تابش آفتاب است . خوردن ماهى ساردین و صدفهاى دریایى و خوردن مغز قلم و تهیه غذا با گوشت با استخوان کمبود مرا جبران مى نماید. روغن دانه ى شنبلیله بعلت داشتن ویتامین آ و د همانند روغن ماهى است .

 

                                                                                                        دنیز بیراک

تاریخ ارسال: شنبه 21 دی‌ماه سال 1387 ساعت 13:59 | نویسنده: امیر زارعی | چاپ مطلب
نظرات (0)
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
نام :
پست الکترونیک :
وب/وبلاگ :
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد