kurdistan HSE

سایت تخصصی ایمنی، بهداشت صنعتی و سیستم های مدیریتی

kurdistan HSE

سایت تخصصی ایمنی، بهداشت صنعتی و سیستم های مدیریتی

حفاظت 100 درصدی خطوط لوله انتقال نفت با استفاده از حفاظت کاتدیک

حفاظت 100 درصدی خطوط لوله انتقال نفت با استفاده از سیستم حفاظت کاتدیک

رئیس بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران گفت: 14 هزار کیلومتر خط لوله انتقال نفت و فرآورده های نفتی با استفاده از 300 ایستگاه حفاظت کاتدیک زیر پوشش سیستم حفاظت کاتدیک قرار دارند.

مهندس داریوش امیر سرداری گودرزی به خبرنگار شانا گفت: شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران با در اختیار داشتن 14 هزار کیلومتر خط لوله 6 تا 36 اینچ و 11 منطقه عملیاتی، سالانه 53 میلیارد تن کیلومتر مواد نفتی را به وسیله این خطوط، منتقل می کند.

گودرزی ادامه داد: با توجه به این که بخش عمده ای از خطوط لوله از مناطق سخت گذر مانند رودخانه، کوه، جنگل و مهم تر از آن حاشیه شهرها عبور می کند، نیاز روزافزون به حضور فعال واحد بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ.اس.یی) در مسیر این خطوط احساس می شود.

رئیس بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران گفت: با هدف افزایش عمر خطوط لوله و جلوگیری از هدرروی مواد نفتی، هم اکنون  14 هزار کیلومتر خط لوله انتقال نفت و فرآورده های نفتی با استفاده از 300 ایستگاه حفاظت کاتدیک زیر پوشش سیستم حفاظت کاتدیک قرار دارند.

گودرزی افزود: با هدف ارتقای ایمنی و سالم سازی خطوط لوله، علاوه بر حفاظت کاتدیک، از فناوری پیگرانی هوشمند در مسیر خطوط لوله انتقال نفت و فرآورده های نفتی استفاده می شود.

او یادآور شد: با انجام پیگرانی هوشمند در خطوط لوله، حسگرهای موجود ،خط لوله را اسکن و هر گونه خوردگی داخلی یا خارجی را شناسایی خواهند کرد،ضمن آن که با پایش اطلاعات دریافتی پیگرانی هوشمند، نقاط آسیب دیده ترمیم و درنتیجه از بروز حوادث ناگوار جلوگیری خواهد شد.

ایمن سازی 10 هزار کیلومتر از خطوط لوله انتقال نفت خام

رئیس بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در باره روند ایمن سازی خطوط لوله انتقال نفت و فرآورده های نفتی گفت: این شرکت با پیگرانی هوشمند خطوط لوله در سه مرحله موفق شد از 14 هزار کیلومتر خط لوله انتقال نفت خام ، 10 هزار کیلومتر را ایمن سازی کند، ضمن آن که بر اساس یک برنامه زمان بندی شده، 4 هزار کیلومتر دیگر را نیز ایمن سازی خواهد کرد.

وی تصریح کرد: این شرکت به عنوان عضوی از مجموعه صنعت نفت، دستیابی به توسعه پایدار را با رعایت اصول ایمنی، بهداشت و محیط زیست، یکی از اهداف مهم خود قرارداده و در کنار واحدهای مختلف عملیاتی، توجه خاصی به حفظ محیط زیست داشته است.

گودرزی افزود: با ایجاد مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست بر اساس استانداردهای آی.ام.اس و اجرای برنامه های مختلف زیست محیطی تلاش برای جلوگیری از آلودگی منابع طبیعی و کاهش پیامدهای ناشی از آن به شدت انجام می شود.

وی گفت: انجام مطالعات مستمر و ارزیابی زیست محیطی در طراحی و احداث مسیر خطوط لوله و مراکز انتقال نفت تازه ساخت، استفاده از سوخت گاز به جای سوخت مایع در توربین های موجود در مراکز انتقال با هدف پاکسازی هوا، ساخت حوضچه های تبخیری در خروجی سیستم های جداسازی مواد نفتی از آب با هدف بازگشت آب پاکیزه به چرخه طبیعت از مهم ترین برنامه های شرکت به منظور دستیابی به  زیستگاه پاک است.

گودرزی استفاده از پوشش ضد نشت برای کف حوضچه های تبخیری با هدف جلوگیری از آلودگی آب های زیرزمینی و خاک، استفاده از پیگرانی هوشمند و اتمی با هدف شناسایی نقاط آسیب دیده احتمالی درون خطوط لوله و رفع نقاط آسیب دیده را از دیگر اقدام های زیست محیطی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران برشمرد.


منبع خبر:شبکه اطلاع رسانی نفت و انرزی (شانا)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد