kurdistan HSE

سایت تخصصی ایمنی، بهداشت صنعتی و سیستم های مدیریتی

kurdistan HSE

سایت تخصصی ایمنی، بهداشت صنعتی و سیستم های مدیریتی

توصیه سازمان ملل به شرکت های که در مناطق مین گذاری فعالیت دارند.


   

برای سازمانهایی که در مناطق آلوده به مین وuxoفعالیت دارند، درنظرداشتن خطراین سلاحها درهنگام طرح پروژه ها و برنامه هایشان اهمیت اساسی دارد.بدین معنا که بایستی اطمینان حاصل شود که روندهای ایمنی مناسب برقرار شده است،آموزشهای لازم  برای کارکنان اجرا گشته است و تجهیزات واطلاعات مناسب در دسترس می باشد.

سازمان ها بایستی:

·        روندهای ایمنی در موردمین وuxoکه براساس اطلاعات بدست آمده از منطقه عملیات آنها رابرقرارکنند،به ویژه برقرار کردن بک سیستم گزارش برای وسائل نقلیه و سفر(تهیه کارتهای مسیر )

·        اطلاعات در مورد مراکز وسازمانهای عملیات  مین زدایی، ماموران امنیتی سازمان ملل متحد و تسهیلات پزشکی،نگهداری و به درستی و به روز آوردن این اطلاعات بطور مرتب رسیدگی شود.

·        اطلاعات مربوط در مورد خطر مین وuxoدرمنطقه فعالیتشان را جمع آوری کرده، این اطلاعات رابطور مرتب به روز نموده و یک خلاصه قابل مشاهده(نقشه ای که مناطق خطرناک را نشان می دهد) نزد خود نگه دارند.

·        اطلاعات مناسب درمورد مین وuxoدر اختیار کارکنان بگذارند،شامل اطلاعات در باره راههای امن ،مناطق خطرناک و تماس های اضطراری.

·        درمورد اینکه کلیه کارکنان بین المللی ومحلی(شامل رانندگان، مترجمین و راهنماها)آموزشهای مربوط به آگاهی از مین وuxo رافرا گرفته وبا روندهای ایمنی دررابطه با مین وuxoآشناییی دارند،اطمینان حاصل نمایند.

·        ازاین موضوع اطلاع داشته باشند که سطح هوشیاری و آگاهی افراد در موردخطرمین وuxoبه مرور زمان کاهش خواهد یافت،بنابراین تداوم آموزش در مورد ایمنی درمقابل مین وuxoضروری خواهد بود.

·        درمورد اینکه کلیه کارکنان بین المللی ومحلی(شامل رانندگان،مترجمین وراهنماها))آموزشهای کمکهای اولیه را فرا گرفته اند،اطمینان حاصل کنند.

·        تجهیزات مناسب شامل بی سیم،سیستم موقعیت یاب جهانیGPS،قطب نما،وسایل کمکهای اولیه ونقشه برای کارکنانی که در مناطق آلوده به مین و uxoفعالیت می کنند تهیه نموده و اطمینان حاصل نمایند که کارکنان می توانند از آنها استفاده نمایند.

·        وسائل نقلیه را  در مقابل انفجار مین بصورت مناسب تجهیز نموده وبکار گیرند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد