kurdistan HSE

سایت تخصصی ایمنی، بهداشت صنعتی و سیستم های مدیریتی

kurdistan HSE

سایت تخصصی ایمنی، بهداشت صنعتی و سیستم های مدیریتی

افزایش طول عمر بیمار ن سرطانی با داروهای جدید




افزایش طول عمر بیماران سرطانی با داروی جدید
بررسی ها نشان می دهد داروی هرسپتین در مبتلایان به سرطان سینه طول عمر سه ساله آنان را تا 70 درصد افزایش می دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از رویترز، بررسی محققان علوم پزشکی نشان می دهد در بیماران مبتلا به سرطان پیشرفته سینه از نوع اچ ئی آریک مثبت درمان با هرسپتین طول عمر سه ساله را از 53 درصد که به روش شیمی درمانی به دست آمده بود به 70 درصد افزایش داد.

از دیگر فواید درمان با داروی هرسپتین یا همان تراستوزماب این است که این دارو به خوبی توسط قلب بیماران تحمل می شود و عوارض قلبی ندارد.

محققان می گویند نتایج مثبت هنگامی به دست می آید که این دارو به مدت یک سال در شیمی درمانی بیماران مبتلا به سرطان سینه مورد استفاده قرار گیرد.

از جمله عوامل موثر در ابتلا به سرطان سینه سابقه قبلی سرطان سینه در فرد سابقه مشهود سرطان سینه در فامیل، پریود زودرس، یائسگی دیر رس و عدم شیردهی می باشد.

بر اساس مطالعات اخیر فاکتورهای دیگری از جمله چاقی و الکل رژیم غذایی پرچربی و همین طور قرار گرفتن در معرض اشعه ایکس نیز به نوبه خود شانس ابتلا به بیماری را افزایش می دهند.

در این زمینه همچنین می توان به قرصهای استروژن دار که برای کنترل علائم یائسگی تجویز می شود اشاره نمود که احتمالاً نقش افزاینده ای در ابتلا به این سرطان دارد.

البته هنوز رابطه مستقیمی بین مصرف دراز مدت قرصهای ضدبارداری که حاوی استروژن می باشند و سرطان سینه پیدا نشده است.معمول ترین نشانه سرطان سینه ایجاد یک توده برآمده در سینه و یا نواحی اطراف آن مثلاً ناحیه زیر بغل می باشد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد