kurdistan HSE

سایت تخصصی ایمنی، بهداشت صنعتی و سیستم های مدیریتی

kurdistan HSE

سایت تخصصی ایمنی، بهداشت صنعتی و سیستم های مدیریتی

زنان 8 برابر مردان در معرض ایدز هستند

زنان 8 برابر مردان در معرض ایدز هستند

امروزه در جهان تعداد زیادی از زنان و مردان با بیماری ایدز دست و پنجه نرم می‌کنند.

به‌طوری‌که برای ساماندهی این افراد سازمان‌های غیردولتی مدافع حقوق زنان و مردان مبتلا به ایذر تشکیل شده که با جدیت شعار حفاظت از انسان‌ها در برابر ایدز را مطرح می‌کنند. در ایران نیز افزایش میزان آسیب‌پذیری زنان و دختران در برابر ایدز موضوع نگران‌کننده‌ای است که همواره توجه متخصصان و محققان را به‌خود جلب می‌کند. در این خصوص محققان و متخصصان بر این باورند که به دلایل مختلف، زنان و دختران بیشتر در معرض ابتلا به ویروس HIV قرار دارند که در این بین کودکان نیز قربانی بزرگ این هیولای وحشت‌انگیز قرن به شمار می‌روند.
براساس آخرین آمار و اطلاعات سالانه سازمان بهداشت جهانی، زنان 8 برابر مردان در سال در معرض ابتلای ناگهانی به ویروس HIV قرار دارند که به‌نظر می‌رسد، می‌توان با آموزش‌های عمومی و آگاهی‌بخشی از ابتلای افراد زیادی به بیماری ایدز جلوگیری کرد.
همچنین با اشاره به اینکه ناقل اصلی این بیماری مردان هستند، باید گفت به‌علت ضعفی که در سامانه بدنی زنان وجود دارد، هرگونه تمایلی به ارضاء نامشروع غرایز از سوی زنان و مردان می‌تواند زنان را دچار مشکلات عدیده و آسیب‌های روحی و جسمی کند و اگر شما به بیمارستان امام‌خمینی (ره) مراجعه کنید، بیمارانی را می‌بینید که به‌علت بیماری ایدز از اجتماع و خانواده رانده شده‌اند و این در حالی است که تداوم روند فعلی درخصوص شیوع این بیماری در ایران نگران‌کننده ارزیابی می‌شود و درصورت نبود آموزش مناسب به دختران در حال بلوغ و عدم‌کنترل و ساماندهی مؤثر زنان خیابانی بیم آن می‌رود که در آینده‌ نزدیک ایران در زمره کشورهای نوار سیاه HIV قرار بگیرد. همچنین با اشاره به روابط پرخطر جنسی در زنان و دختران، برخی از آنان در اثر غلبه هیجان‌های عاطفی بیشتر در معرض آثار این بیماری قرار دارند.
آسیب‌پذیری دختران فراری و زنان خیابانی در برابر ایدز بیشتر است و این افراد در موضعی قرار دارند که درصد ابتلایشان به‌سرعت رشد می‌کند. همچنین زنان جامعه ما از نظر روان‌شناسی، مشکلات فرهنگی و جایگاه اقتصادی ـ اجتماعی در شرایطی نیستند که در برابر مسائل جنسی بتوانند به محاسبه سود و زیان و تجزیه‌وتحلیل درست دست بزنند و به همین لحاظ از وضعیت حساس‌تری نسبت به مردان برخوردار هستند.
همچنین با توجه به افزایش میزان مراجعه زنان و دختران به پزشکان متخصص درخصوص ابتلا به این بیماری باید گفت امروزه شاهد میزان بیشتری از ابتلای زنان به امراض عفونی و مقاربتی هستیم که دلیل آن در پیش گرفتن رفتارهای پرخطر است. بیماری‌های عفونی، مقاربتی و آسیب‌های جنسی و تبعات آن آینده تاریک و ناامیدکننده‌ای فراروی زنان و دختران جوان قرار داده است، از این‌رو آموزش و آگاهی لازم در این زمینه از سوی مسئولان و وسایل ارتباط جمعی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

منبع:  

http://www.iranoffside.com
نظرات 2 + ارسال نظر
مهدی پنج‌شنبه 13 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 09:51 http://www.30o.ir

سلام،
سال نو را به شما تبریک می گم... بلاگ خیلی، خیلی جالبی دارید.
اگر دوست داری از امکانات بیشتری استفاده کنید، از تکنولوژی روز در بلاگ خود بهره برید و آن را به سایت تبدیل کنید، به سایت زیر مراجعه کنید.
http://www.30o.ir
این سایت به غیر از امکانات پایه، امکاناتی از قبیل نظرسنجی برای مطالب، ارزیابی مطالب، عضویت برای سایت خویش، گالری تصاویر، آپلود فایل، ایجاد شناسنامه برای کاربران، صندوق پیام در به مانند GMail برای ارتباط بین کاربران، شمارنده‌ای در قدرت GoogleAnalytics و انجمن گفتگو را به رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد.
از اینکه یک بار از این سیستم استفاده می‌کنید، ممنون.
موفق باشی...

فرنوش پنج‌شنبه 13 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 13:01 http://www.ehsasat.com

سلام .فرنوش هستم از وبسایت احساسات دات کام ! اگه عزیزی رو دارین که می خواین صداتونو به گوشش برسونید بیاید سایت ما . در ضمن می تونید به گمشده هاتون از سایت ما پیام بدین . برای وبلاگتون هم ابزار های جدید و بی همتا آماده کردیم . قربان شما - فرنوش

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد