kurdistan HSE

سایت تخصصی ایمنی، بهداشت صنعتی و سیستم های مدیریتی

kurdistan HSE

سایت تخصصی ایمنی، بهداشت صنعتی و سیستم های مدیریتی

خواص سیب زمینى ترشى

درج در ادامه مطلب

سیب زمینى ترشى

من یک غذاى ایده آل براى مبتلایان به مرض قند مى باشم ، و از بستگان گل آفتابگردان هستم .اسم من سیب زمینى ترشى است ، در بعضى از شهرهاى ایران به من شلغم فرنگى مى گویند، در صورتى که از قدیم در آسیا وجود داشته ام ، در کتابهاى گیاه شناسى قدیم ، مرا به اسم قلقاص ذکر کرده اند، و در بعضى از شهرهاى ترک نشین ایران ، به من ((بیاض - یارالماسى )) و ((آق یرالماسى )) صدا مى کنند.
اکثر گیاه شناسان قدیم مثل بغدادى و ابن بیطار زادگاه مرا هند مى دانند و نوشته اند که در هند مرا پخته مى خورند، این روزها در اروپا نیز مرا پخته و کباب کرده میل مى نمایند، زیرا من بهترین غذا براى مبتلایان به مرض قند مى باشم ، و از تولید آن پیشگیرى مى کنم . کسانى که در اثر ابتلاء به مرض ‍ قند لاغر و ضعیف مى شوند، غذایى بهتر از من براى تقویت ندارند. آنها را چاق مى نمایم ، غرایز جنسى را بیدار مى کنم ، جهت سرفه و سختى سینه و حنجره مفید مى باشم .
زود هضم و معالج زخم معده و روده هستم ، تنقیه آب جوشانده ى من ، در معالجه کلیه و ورم روده اعجاز مى نماید، خوردن من جهت استسقاء و اسهال صفراوى مفید است ، عصاره برگ و شاخه هاى من نیز همین خاصیت را دارند.
ترشى من زودتر هضم مى شود، براى این که مرا پخته میل نمایید اول مرا در آب جوشانده و آب آن را دور بریزید و بعد آن را با گوشت سرخ کرده و خوراک تهیه نمایید.
سوخته من جهت تقویت مو و ضماد آن جهت معالجه امراض جلدى و زخم پوستى تجویز شده است .
علاوه بر ترشى ، شما مى توانید مرا به صورت شور نیز درست نمایید. و براى این کار بهتر است مرا در آب خیارشور بیندازید و پس از چند روز آماده خواهم شد. این فرآورده من زیاد دوام ندارد و پس از چندى لیز مى شود. و بهتر است زودتر آن را مصرف نمایید. در ساختمان من نشاسته ، تانن ، مواد سفیده اى و چربى و یک ماده ضد مرض قند وجود دارد و تا بخواهید سرشار از مواد معدنى و آنزیم هاى سودبخش مى باشم .

 

                                                                                                                 دنیز بیراک

نظرات 1 + ارسال نظر
دنیز بیراک سه‌شنبه 26 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 14:21 http://www.D_birack@yahoo.com

با سلام

مطالب بسیار مفیدی بود.چراکه بوسیله شناخت مواد غذایی که روزانه مصرف میکنیم می توانیم فواید و مضررات غذاهایی که استفاده می کنیم را در یابیم تا تغذیه سالم تر و مفید تری داشته باشیم. در ضمن نام و نام خانوادگی که در اخر این متن نوشته شده با اسم و فامیلی اینجانب کاملآ مشابه می باشد. مشتاق هستم با ایشون آشنا بشم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد